Prosjekter @ Skommo_Garage

Side 4 av 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down

Re: Prosjekter @ Skommo_Garage

Poste by Skommo_Garage on Ons 29 Aug 2012, 10:29

Magnussen skrev:
blazerteam skrev:Du sku jo ha vøre bilselger..no har eg og løst på GTR Very Happy .Fine bilda og historie..gled meg te resten.

Vest han Arild har løst på japse etter å ha lest historien din, ha du som han sei vørte verdens beste selger.
Du e flenk å beskriv tell bildan.
Steikanes artig trå å les.

Peis på med bilda og historie.

hahaha, takker for det Laughing
blir gjerne sån når man er litt "ivrig i faget" som det heter Rolling Eyes

Jaguar skrev:Hardt arbeid gir resultater! Det er vel denne tråden et bevis for. Gratulerer med en RÅTASS av en bil.

PS! Håper jeg en gang kan får en prøvetur... med deg bak rattet selvfølgelig Smile

Det gjør det Very Happy Ja, får se fremmover, blir nokk ikke siste gangen jeg blir å se på ACR Wink
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 205
Jobb/hobby : Offshore Utland/ alt med motor, mest JDM da :)
Registration date : 08.07.2012

Vis Medlemmets Profil https://www.facebook.com/SkommoGarage

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Ons 29 Aug 2012, 10:33

Ben Øksnes skrev:
Skommo_Garage skrev:
Burnout skrev:Eg syns at Linder skal få prøv denne bilen på ACR Very Happy

E vurdert nån runda på søndagen da folk for, va litt lite med bila på siste åpen kjøringa, men e backa ut i siste liten! Nokka som vist se å vær like greit da e kjørt ut med R32´n etter det oljesøle han med MB Evo´n laga i sist svingen før inkjøringa te depoet Shocked

E VEST DÆ... Heldigvis tok no førnuften d. Smile
Du va førresten snar og skyndt d på jobb når e ska bøgg ny balkong og trapp, hehe.

ja, va vel ein av di sjeldne gangan fornuften tok me Rolling Eyes
hehe, ja.....sån e det vett......den betal ikke akkurat se sjøl det beiste av eit leketøy som står i garasjen akkurat no Rolling Eyes veit ikke nå anna rå en at du får sett igjenn eit par spikra eller bord te e kjem heim igjenn Wink

Kanksje e tar turen neste tur og, men e må "tell over dagan", trur e e riiimelig på grensen atter at e brukt ein del no på å hent nybil og ACR Suspect
Håpa e sku få satt i siste porten, isolert og plasta.....så dem kun legg strøm i vinter i garasjen Smile
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Ons 29 Aug 2012, 11:36

Da man endelig kom se opp te ACR, va det jo allerede Fredags kveld, så det blei ikke nå kjøring.....sikkert like greit i og med at d einaste e fikk av søvn va 3t natta før, og fokuset va ikke akkurat på topp....
Så, mens resten av gjengen fikk tatt seg noen velfortjente forfriskninger og litt mat tok undertegnende en tidlig kveld  Sleep

Startet tidlig på lørdagsmorgen, med å skifte tennplugger, da den fjusket noe under en kjapp prøvetur på fredags morgen like før vi kjørte den på hengern. Ble så en tur på banen med noen runder etter skiftet, men den gikk bare dårligere å dårligere, fant omsider en vacum slange som var gåend, men ikke at det hjalp noe særlig det heller Evil or Very Mad
Så etter mye banning og frustrasjon fant vi omsider ene trykkslangen fra intercoolern til manifolden hadde hoppet av, denne hadde da blitt montert...av me sjøl i 5tia på fredags morgen opp ned!!! så dermed satt den ikke som den sku, og ja, va da årsaken te at den ikke gjikk skikkelig  Evil or Very Mad

Etter at man fikk på den, så blei det likar, og det blei tid for nån prøve runda Very Happy

Bilen gikk ikke "supert", men det fungert......e hadde montert Greddy Profec II boostcontroller, men uansett ka e skrud på den så villa bilen ikke lad meir en 0,6bar  Evil or Very Mad
E holdt på med det resten av lørdagen, fikk til og med lånt ein manuell Turbonetics ventil, for å sjekk om det va magnetventilen som kanskje va gåen, men no luck!! Sad E trur det e ein par vacum slanga som ikke e på rett plass, så da gjør at e ikke får meir en grunntrøkket, problemet e bære at det e ei RØYS av dem, og mange e fløtta eller plugga pga ombygginga te venstreratt osv....så e må ha ein skikkelig gjennomgang der.

Te slutt så ga e bære faen.......grunnen te at e villa opp te ACR i første omgang va å få prøvd selve bilen, med tanke på ombygginga, og "oppbygginga" i nesten 2år, så va det greit å få testa litt småting Smile
Og med stabilt ladetrykk på 0,6bar kan e sjå for me at e had noenlunde orginalt med hk i bilen, mellom 280-310hk ein plass...

Og va i grunnen veldig fornøyd!!  Very Happy
Heile søndagen gikk med te kjøring, fikk på nye Federal SS-595, nokka som overhodet ikke e nå banedekk.....meir som litt raske gate dekk (men va det einaste brukbare e fikk tak i på kort vvarsel). Oppsette på bilen med dempera osv funka utrolig bra, bilen heng som klistra!! Og med 4wd systemet har e ikke vert bortig ein bil som e meir tilgivende på overstyring og lettkjørt nån gang....for ein banebil!!   bounce  bounce  Very Happy  Very Happy  

Etter ein del oppvarmingsrunda og litt temp i både fører og dekk, klokka e te slutt in 1:52:07 med Performancebox´n, og e greit fornøyd med det  Rolling Eyes   E har kun kjørt på ACR ei helg og det va i 2009 og da med 200SX´n kor e enten lå bredt eller pløyd potetåker i sandfellen  Rolling Eyes hehe Kjørt e på grensen av dekkan klart (og litt over ein par gang)......bremsan va grei, men kan med fordel bytt over brembo bremsan fremme....

Så for å oppsummer; med Nissan orginal bremsa, tilnerma orginalt ladetrykk på 0,6bar og gatedekk e e fornøyd! Bilen har holdt, kjølinga holdt osv, fant en del ting som må fikses på, men bilen har potensiale te mye lavar tide!!! Gjennstår å sjå om sjåføren har det og Wink hehe
Neste på lista no blir å løys vacumslange floka, få montert resten av delan te motorn e har ligganes; dataspruten, større dyse, større LMM og få bilen mappa på rundt 1,2bar......håpa da å få opp mot 500hk.
Ellers e turboan e ny og i stål, men foroldsvis små (dvs dem e go for 350hk stk), og det e ein grunn bak det og det e respons!!!

Så med nymappa bil, oppgraderte bremsa og nye dekk ska det bli spennanes å sjå ka man får skvist ut av den te våren Very Happy

Sist endret av Skommo_Garage den Søn 29 Nov 2015, 14:24, endret 1 gang
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by 454 SS on Ons 29 Aug 2012, 12:08

E det mulig å få skilt på den der. No som den har venstreratt. Eller va det nå ainna dæm ikke lika. Effekten kanskje. Selges jo bila med meir effekt i dag som man får skilt på.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Ons 29 Aug 2012, 12:30

454 SS skrev:E det mulig å få skilt på den der. No som den har venstreratt. Eller va det nå ainna dæm ikke lika. Effekten kanskje. Selges jo bila med meir effekt i dag som man får skilt på.

Har ingenting med verken hesta eller side ratte e på. Di bilan va ikke typegodkjent for salg på det europeiske markedet, og dermed ikke oppfylt kravan for å få dem reigistrert og på veien. Land ellers i Europa har "typegodkjent" kver enkelt bil som har blitt importert på individuelt grunnlag, dermed kan du få dem på skilt i sverige, finland, danmark, uk, tyskland......ja stort sett heile verden bortsett fra Norge Evil or Very Mad
No ska ikke e dra ivei ka e syns og mein om den saken, Razz hehe for den e rett og seltt bare latterlig, men sån e det no eingang i potet norge....det fins kun ein håndfull eksemplara med skilt på norske veia idag som e godkjent på som min forrige R33 GTR va Wink
Så det bli nokk aldri nå meir en ein banebil den her, men no va det no egentlig det den va meint som og da den ble lagd på slutten av 80-tallet, så e trur den trives bære godt i svingan på ACR! Wink
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by Ben Øksnes on Ons 29 Aug 2012, 23:22

Skommo_Garage skrev:

Etter ein del oppvarmingsrunda og litt temp i både fører og dekk, klokka e te slutt in 1:52:07 med Performancebox´n, og e greit fornøyd med det Rolling Eyes

Det må du no vær førnøyd me, han Tommy Rustad kjørt ikke så mang sekundan fortar med en Evo på autofil, den e no "sammenlignbar" i forhold te effekt og 4wd.
Og han veit å kjør både bil og på ACR. Sto på flaggpost ei STCC helg før mange år sia å FY det går unna. Very Happy
Ben Øksnes
Svettlugg
Svettlugg

Antall Innlegg : 129
Jobb/hobby : Driftsleder Marine Harvest/motorsport og bil
Registration date : 20.04.2011

Vis Medlemmets Profil http://www.nmkbronnoy.no

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Tor 30 Aug 2012, 05:25

Ben Øksnes skrev:
Skommo_Garage skrev:

Etter ein del oppvarmingsrunda og litt temp i både fører og dekk, klokka e te slutt in 1:52:07 med Performancebox´n, og e greit fornøyd med det Rolling Eyes

Det må du no vær førnøyd me, han Tommy Rustad kjørt ikke så mang sekundan fortar med en Evo på autofil, den e no "sammenlignbar" i forhold te effekt og 4wd.
Og han veit å kjør både bil og på ACR. Sto på flaggpost ei STCC helg før mange år sia å FY det går unna. Very Happy

Joa, e vel greit fornøyd Smile
Men hadde vert morsomt å få prøvd den skikkelig, det at den lada bære 0,6bar va ein ting, men det kom sakte opp, og det virka bære rett og slett som om den gikk for halv maskin.... No blir nokk nån tima i garasjen på vårparten ser det ut for skru

Ja, det går sikkert rimelig unna kan e tenk me te Very Happy trur neppe e kjæm i den ligaen der, men man må jo ha eit mål og man kjør jo for å vinn, ellers e det vel ikke vits i!! Wink hehehe
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by 454 SS on Tor 30 Aug 2012, 09:16

Eg ha kjørt på 1,50 med gatesykkel og det syns eg va nok fort. Hold på å drit i klean. Va livredd for å gå på tryne.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Lør 01 Sep 2012, 02:48

arghhhh.....ble en aldri så liten nedtur på jobb Mad

Fikk endelig satt meg ned å lagt in filmsnuttene fra GoPro HD kameraet som jeg hadde i bilen på søndag, men det ble en ugunstig vinkel gitt Embarassed ser ikke nå annet en meg selv og passasjer, mye ratting og giring, og et og annet hjul på en og annen bil jeg passerer i frontruta.....jaja, sån går når man her det for travelt og ikke får sjekka sånne ting på forhånd! Får sørge for bedre kameravinkel til neste gang Rolling Eyes

Likeså var det Performancebox´n......jeg valgte å ikke kjøpte med det 2GB korte som fulgte med, men et 4GB kort selv istede, noe som og viste seg å være en bommert.....PB kan vist kun håndtere kort med SD hardware (dvs kort opp til 2GB), så det på 4GB som jeg kjøpte har jo SDHC, og dermed ble ingen data lagret heller Evil or Very Mad

SÅ alt det stresse med å få alt i tide å rigget opp til ingen nytte Sad crap...

Men på en positiv side, så fant jeg Service manualen til R32´n på nett og fikk lasta ned den (800sider What a Face ) Så over en kaffekopp på første nattskift fant jeg ut hvorfor jeg ikke fikk ladet mer en 0,6bar (grunntrykk)! Litt pinlig, men hadde ikke klart å sett det uten vacuum skjematikken som fulgte med i manualen, så er vel kanskje litt unskyldt der Rolling Eyes

jaja, men da vet man iallefall hva som skal gjøres til vintern.....gjennstår det bare å få "innreise tilatelse" av fogden så jeg kan få begynt!! Laughing
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Fre 07 Sep 2012, 01:27

da har man hatt utrolig lite å gjær på jobb den siste uka.......  Suspect
Så for å få tia te å gå, har man mekka sammen ein liten "montage" film fra ACR, fekk ca ein runde pakka inn i filme fra GoPro kamerat....gadda ikke ta me meir i og med at det va ein sjait vinkel igrunnen  Evil or Very Mad
Men, men...

Ser no godt på videoen at dekkan ikke e dem beste, ser ut som e ratta me ihjel i sist svengen før langsletta  Laughing

Ligg no forresten 2 filma te der; ein fra oppbygginga av bilen og ein fra ACR 2009 med 200´n.......litt usikker på om e posta dem før her, men.... Rolling Eyes

Sist endret av Skommo_Garage den Søn 29 Nov 2015, 14:26, endret 1 gang
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Lør 29 Des 2012, 09:31

tja...har vært rimelig still i disse vinter tiden....
Ikke er jeg hjemme heller, så det har blitt mest ski i sverige å jobb  Rolling Eyes

Ikke mye "snop" til bilene heller  Crying or Very sad
....meste har faktisk gådt til vinterbilen kor topp-pakninga røyk på når e va på tur te sverige.....jevla "amerika" skjit!! Evil or Very Mad lite kjekt, med bilen full av oppussings matriale til hytta i sverige, så endte opp med leiebil fra trondheim for å få alt bortover, pluss tog tilbake osv...osv ..... fuck

Plages faktisk enda med bilen....tempratur måler funker ikke (men tror e ha fonni årsaken te den), og eine pluggledninga ha li mot manifolden og e dermed svidd, så dæ e eit aldri så "lite" overslag der gitt  Rolling Eyes  hehe
Men nye plugglednigner pluss litt annet smått er da på vei takket være gode gamle ebay  Wink

Uansett, var en snartur hjemme i høst, og fikk da montert ZELE 4-light kit på GTR´n!  cheers
Alle modellene fra R32 til R34 hadde lys i alle 4 baklysene, men av en eller annen grunn er dæ bare 2 som lyser på den nye  No  Så i god tro til tradisjonene og bilens historie har jeg da fått lys i alle 4, noe som jeg regner som et MUST! Smile

Resultat  klapp

Sist endret av Skommo_Garage den Søn 29 Nov 2015, 14:30, endret 1 gang
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by 454 SS on Lør 29 Des 2012, 15:50

SÅNN skal det sjå ut ja...

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste by ben on Søn 30 Des 2012, 01:48

Eg som trudd eg ha lest heile tråden. Men så gikk det opp for meg at det faktisk e bilda av en R35GTR her!

grattis med ikke bare Èn rå bil.
fortsett med oppdateringe, arti tråd å les i det her.

ben
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 241
Registration date : 16.02.2008

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Søn 30 Des 2012, 03:33

ben skrev:Eg som trudd eg ha lest heile tråden. Men så gikk det opp for meg at det faktisk e bilda av en R35GTR her!

jo takk for det du Smile

kan forsåvidt legge ut et av di siste bildene jeg tok før jeg parkerte den for vinteren   Very Happy
må si jeg savner den fælt nå......  Crying or Very sad

Sist endret av Skommo_Garage den Søn 29 Nov 2015, 14:31, endret 1 gang
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by pontchief on Søn 30 Des 2012, 09:41

Skommo_Garage skrev:
ben skrev:Eg som trudd eg ha lest heile tråden. Men så gikk det opp for meg at det faktisk e bilda av en R35GTR her!

jo takk for det du Smile

kan forsåvidt legge ut et av di siste bildene jeg tok før jeg parkerte den for vinteren Very Happy
må si jeg savner den fælt nå...... Crying or Very sad

Så en dokumentar på Discovery eller History i går kveld , var fra fabrikken når de bygde disse bilen ,va veldig innresant , var en episode i supercars Cool
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Registration date : 18.01.2008

Vis Medlemmets Profil http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Søn 30 Des 2012, 10:34

ja, tror National Geograpichs har lagd en, under Megastructures serien Smile Har ikke sett den sjøl enda Sad dårlig med kanaler både her og i sverige Razz
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by 454 SS on Søn 30 Des 2012, 15:43

Nydelig bil. Sjå på den der i forhold til Lexus LFA. Går nesten like om ikke vel så godt og kost ein 4 del. Nissan kan bil.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Søn 30 Des 2012, 21:49

454 SS skrev:Nydelig bil. Sjå på den der i forhold til Lexus LFA. Går nesten like om ikke vel så godt og kost ein 4 del. Nissan kan bil.

Very Happy
tja, er vel ca 1/4 av prisen ja, og 2012 mod (eller software uppdaten som e har) så er GTR´n faktisk hakke vassere på ein del punkt ves du ska sammenlign nummer! Wink
GTR´n va faktisk raskar rundt Nurburgring......men så laga jo Lexus ein "Nurburg Edition" som va raskar igjenn, men den had vel rekorden i bære 2uke før Corvette laga sin Special Edition igjenn, så Dogde Viper.....osv...osv.....e vel strengt tatt ein del "Special Edition" bila som går kun før å ha bæste rundetida på Nurburgring, mæn kor vidt dæm kan kalles "produksjons bila" e vel ein never ending diskusjon Razz hehe
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by Jaguar on Søn 30 Des 2012, 23:13

Flott høstbilde av bilen. Passer best med lys i alle fire Very Happy
Jaguar
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1192
Jobb/hobby : Ingeniør/ Jaguarer
Registration date : 06.04.2009

Vis Medlemmets Profil http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/526666_3846581382

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Man 31 Des 2012, 00:34

Jaguar skrev:Flott høstbilde av bilen. Passer best med lys i alle fire Very Happy

Jo, takk for dæ du! Smile
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by sigheri on Man 31 Des 2012, 10:50

Rå bil!!
sigheri
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1480
Registration date : 03.01.2008

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste by 454 SS on Ons 02 Jan 2013, 12:09

Ja R35 har alt LFAen har til 1/4 av prisen og e nok ein beire bil for de fleste. Fin lyd e det i han og. Men den lyden som e i den V10 som sett i Lexusen e hysterisk. Eineste som kan sammenlignes e vel F1.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Søn 13 Jan 2013, 19:17

Litt god læsing te kveldskaffen før dokker som e litt intrisert i GTR`n (min) og historien bak min lidenskap Smile

http://www.gtroc.org/the-norweigan-r35-gt-r/
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by Skommo_Garage on Lør 16 Feb 2013, 22:26

Da e dæ ikke skjedd så mye her sia e fortsatt e "stranda" over svenske grensen  Neutral

Mæn, litt forberedelsa e det iallefall blitt te sommer sessongen Smile Blir vel å bestill å prøv Michelin PILOT SUPER SPORT dekkan...dæm har fått utrolig my skryt, bedre gripeevne og litt bedre comfor og stillar....sistnevnte e vel mest sia dem ikke e runflat. Blir spennanes å sjå uansett Smile

Så kom e over eit brukt eksosanlegg.....så e bære blei nødt te å innvister i  Rolling Eyes Det e da ankommet Norge, og blir levert i neste uke  Very Happy

Så det blei da eit 3" GTC Titanium anlegg......som e trur ska gi lydporno ein ny betydning på bilen!!  Laughing
kan vel ikke gå feil med Titan Wink

Sist endret av Skommo_Garage den Søn 29 Nov 2015, 14:33, endret 1 gang
Skommo_Garage
Riskokar
Riskokar

Til Toppen Go down

Poste by mk1ben on Lør 16 Feb 2013, 23:21

Du e ikke normal kennet...E ikke den datsunden rå nok kennet puu ...
mk1ben
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 724
Jobb/hobby : bilmekaniker
Registration date : 31.12.2008

Vis Medlemmets Profil

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down